Обществената поръчка за възлагане на 13 линии от градския транспорт на Пловдив, които изтичат през месец май тази година, е спряна. Това обявиха от Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/. Причината е обжалването й от три фирми - "Емилия 98" ООД, "Детелина - Дрита" ЕООД и "Комексмаш - Васил Пиронков" ЕООД.

Поръчката е на стойност 39 милиона лева.

Чрез нея трябваше да бъдат обявени новите превозвачи, които да осигурят 120 нови автобуси, които да обслужват линиите  1, 6,7,15,16,18,29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222. През септември общинските съветници дадоха  зелена светлина за провеждането на поръчката.

Въпросните линии се обслужват от всички превозвачи под тепетата, като най-голям процент имат „Хеброс бус” и „Автотранс Чолаков.

В новия договор ще бъде заложено, че всички автобуси трябва да бъдат с Евро 5 двигатели и задължително с климатици. Дотогава трябва да стартира и изцяло електронното таксуване, което да замени кондукторите. Тогава превозвачите ще получат средства единствено за изминал пробег, но не и за продажба на билети.  Предвидени са сериозни глоби за неспиране на спирка или неработещ климатик.

Договорът ще е за 10 години, но има вратичка, при която той може да бъде изменен. В него ще е записано, че при прекрояването на цялата транспортна мрежа, отделни маршрути и линии могат да бъдат преустановени или променени.  

Към момента това обаче не е възможно, обясни зам.-кметът по транспорт Златин Велев пред TrafficNews.bg

По думите му, за да се направи подобно съкращаване на линии, е необходимо условията по спирките да бъдат различни и да има възможно за прикачване. Това включва топла връзка между спирките и къси разстояние.

„В момента такава има само на Централна гара, които спирки са свързани с подлези. Ако например обаче някой трябва да смени автобус от бул „България” до „Цар Борис III Обединител”, то той трябва да измине над 400 метра. По нататък,ако се създадат тези условия може и да се направи”, обясни зам.-кметът по транспорт.

Припомняме, че има предложение между 2 и 4 линии да бъдат закрити, което бе разкрито от кмета Иван Тотев преди няколко месеца. Според анализа, който бе изготвен от консултантска фирма линиите, които могат да бъдат съкратени са 44, 222, 37 и 15. Скоро обаче надали това ще се случи.

Поръчката е спряна до окончателното решение на КЗК.

Още новини четете ТУК

TrafficNews.bg