До 3 години японският производител Nissan ще пусне на пазара хибридни модели на достъпна цена, които ще се продават под възродената марка Datsun, обяви бранд-мениджърът на компанията Винсънт Кобе, цитиран от Automotive News.

Идеята на Nissan е да се опита на първо време да завладее индийския пазар, който се очаква през 2020 г. да достигне 5 млн. продажби. С предлагането на хибридни модели японците ще изпреварят основните си конкуренти.

"Длъжни сме да се възползваме от ситуацията в Индия и да предложим на този пазар автомобили с най-модерни технологии. Това означава, че до 3 години моделите на Datsun, произвеждани в тази страна, ще получал хибридни силови агрегати, системи "старт-стоп" и скоростни кутии от ново поколение", обясни Кобе.

Първоначално в Nissan са планирали да продават в Индия по 200 000 коли Datsun, но през 2016 г. резултатът е едва 80 000. Като цяло обаче Datsun е реализирал 50% от продажбите на Nissan на този пазар и затова японците се надяват бройката да нарасне поне до 125 000 единици.

В близките месеции трябва да стартира серийното производство на компактния кросоувър Datsun Go Cross (на снимката), който бе представен още през 2015 г. В Nissan смятат да пуснат модела и на друг голям пазар – руския, но там той ще бъде оборудван със стандартни двигатели.