Няма по-парадоксална концепция за бизнеса в днешно време от тази за коректността и доверието - повечето фирми вярват в двете, но и много са склонни да ги пренебрегнат като бизнес фактор. Какво значи да си коректна фирма, важно ли е за бизнеса и как една фирма бива определяна като достойна за доверие?

Начините за измерване на фирмената коректност са много, но в дъното на всичко лежи обяснението на въпроса: „Какво е коректност?“.

Според съвременния бизнес стратег Питър Файрщайн, коректната фирма поддържа конкурентни цени, съобразени с очакванията на бизнес средата, което само по себе си е знак за добро представяне. Конкурентните цени също са индикация за доверие от страна на клиентите – доверие към продуктите, към преценката, към регулациите и най-вече към практиките на фирмата.  Не е тайна, че коректните фирми привличат най-добрите служители, които пък гарантират качеството на продукта или услугата в бъдеще.

Практиките и стратегиите на коректната фирма често биват въвеждани като такива и в други компании.

Всяка коректна фирма, която има намерение да изгради и поддържа доверие сред инвеститорите, служителите и клиентите си, разбира и имплементира няколко фундаментални концепции:

1. За да изградиш доверие, трябва да се довериш. Фирма, която се отнася към света с подозрение, е малко вероятно да предложи ниво на прозрачност и да възбуди доверие.

2. Трябва да си коректен към самия себе си. Фирмената култура на компанията трябва да се гради върху коректност и доверие, за да функцонира.  

3. Доверието не се „поправя“. Веднъж загубено, няма сила, която да върне доверието обратно.

Мартин Вангелов, чиято фирма издава международния сертификат „Коректна фирма“ в България, допълва, че сред най-важните днес белези на коректната фирма е имиджът на компанията в Интернет. „90% от хората проверяват фирмата в Google, преди да й се доверят.  Доказано е, че 40% от проверяващите се доверяват на информацията в онлайн пространството. Това не е малко“. По думите му, липсата на негативни мнения в онлайн средата се счита за знак за коректност и качество.  

TNS.bg