Повече от 130 читатели на TrafficNews.bg изразиха своето мнение под коментара "Заровете глава в пясъка! Да не сте гъкнали за ританата камериерка!", след като беше публикуван вчера. Изданието ни и Фейсбук буквално прегряха от силно емоционалните изблици на хората, провокирани от изцепката на председателя на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите Благой Рагин. Становището на шефа на БХРА, че не трябвало да се шуми много по случая с наританата от швед българска камериерка, за да не си навлечем бойкот от страна на скандинавските туристи, не просто възмути българите. То ги разгневи, обедини и дори ги накара да се замислят за нивото на туризма ни.

В много от коментарите преобладават не дотам приятни за слуха квалификации по отношение на г-н Рагин. Ще му ги спестим. Както ще ви спестим и нецензурните, ругателните и обидните думи както по отношение на скандинавеца, така и по отношение на шефа на БХРА. Междувременно председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин направи най-логичното нещо, което можеше да направи - подаде оставка...

Ето една малка част от мнението на нашите читатели по скандалния казус часове преди оставката:

  • Глупаво и остаряло мислене. Шеф, който не си уважава служителите, губи и клиентите рано или късно. Аз предлагам на този така ценен турист да заровим главата в пясъка, с научна цел, да видим колко време ще живее?

 

  • Хайде да помислим! Каква е разликата между този швед (европеец - "upper class") и нашия "българин", който изрита брутално момиче в метрото в Германия!? Никаква, ама абсолютно никаква! И двамата извършиха нещо тотално нечовешко... (к'ви думи ми идват само, ама ще се въздържа). "Показаха" ни всички медии (и с право), а сега да се въздържаме!? Май нещо не ми се връзва или бъркам, не знам!?

 

  • "Той е длъжен да спазва българските закони и не може да си позволи поведение, което унижава българските граждани, особено тези, които на практика обслужват него. Позволява ли си го – влиза в ареста“, коментира главният прокурор". A Благой Рагин - председателя на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите, може да застане на четири крака там на мястото на камериерката и да си го подритват всички минаващи и той да си мълчи, че иначе ще изгуби пари!

 

  • такова мислене няма и дете на 5 години. Що за глупости са това по дяволите, ние да не сме бейзболни топки - българите, да ни ритат, мачкат и унижават!

 

  • Ей за това Бг туризмът никога няма да има качествена работна ръка! За да имаш първокласно обслужване, трябва да имаш и щастливи работници. А щастливите работници изискват правилно отношение, уважение, поощрение, обучение... и все едни такива неща, които на простите им кратуни им е трудно да го обясниш... 

 

  • Г-н Рагин, аз имам едно предложение към вашия персонал! Всички до един да Ви напуснат! Това заслужавате Вие! Как може да сте такова мекотело? Вместо да си защитите персонала, Вие се страхувате да не обидите скандинавците? Извинете ме, но не мога да проумея мисленето Ви?

 

  • Когато клиентът дойде като клиент, може да се уважават тези неписани закони, когато дойде като простак обаче, няма начин, та бил той дори и чувствителен скандинавец, занзибарец или някакъв си там.

 

  • Шеф, който не уважава служителите си, не ги заслужава. Нека сам си чисти. Но се съмнявам, че същите тези служители ще го напуснат. Такъв ни е манталитетът. Жалкото е, че не се уважаваме като нация и сме подайгъзовци за пари. Гадно е!

 

  • Никъде не пише, че трябва да се унижава и бие персоналът, за да се чувстват туристите по-комфортно. Този човек наруши закона на защита на човешките права. Ако българин направи това в скандинавските страни, веднага ще бъде осъден, ами нека направят бойкот да видим дали на друго място могат да си позволят такива капризи и волност. Всеки човек, който си изкарва с пот на челото прехраната си, трябва да бъде уважен.

 

  • "...Скандинавските туристи, които били "малко по-горделиви и много чувствителни" хора", а ние българите какви хора сме? Нямаме право да вървим с гордо вдигнати глави в собствената си държава или не притежаваме чувства и достойнство, което може да бъде накърнено?! "Клиентите винаги имат право" - да ги оставим да пребиват персонала, защото са в правото си?! ...

 

  • Еее, няма такава държава...! Щели да се обидят! А тази неговата постъпка не е ли обидна и унизителна! Този клип трябва да стигне до скандинавските медии!

 

  • Г-н РАГИН - предлагам да започнете работа като камериер и някой скандинавец да ви ритне така и тогава да видим дали ще мислите по този начин.

 

  • С това изказване Рагин направи още по-гнусно унижение на сънародниците си дори от шизофреника швед.

 

  • Всеки буклук западен с пари може да рита бедна България....????

 

  • Ами има много да си търсят персонал още по морето...