Българският железопътен превозвач БДЖ е натоварен с дългове в размер от 240 млн. евро, което възпира инвестициите и реновацията. След десетилетия неуспех да се привлекат средства, помощ може да бъде очаквана от Китай, който желае да инвестира в инфраструктурни проекти в Източна Европа, пише AFP, цитирана от Фокус.

По данни на българското министерство на транспорта „Китайската корпорация за железопътен подвижен състав“ смята да изплати 130 млн. евро от дълга на БДЖ и да инвестира 170 млн. в нови влакове. Допълнително корпорацията предлага да инвестира 300 млн. евро в нов завод за сглобяване на влакове. Правителството изучава предложенията.

Но не всички в страната са доволни от това. „Това единствено ще доведе до реструктуриране на дълга и до нови заеми“, смята икономиста Георги Ангелов. „Проектът ще увеличи риска от банкрут“, добави той.