Бизснесдамата Елена Кристиано развива една от най-успешните козметични компании у нас. Със своите 23 години история Christian Of Roma се превърна в лидер на продуктите за коса. Част от известните брандове в компанията са италианските Alfaparf, Bes, Rolland, американският Sexy Hair, а от тази година и диамантът в короната – L’ANZA.

За последните две десетилетия са създадени 12 филиала на компанията в страната. Christian of Roma притежава най-големия технически екип от професионалисти, провежда 120 семинара годишно и 2 фестивала. За поредна година в ръцете на стилистите й беше поверен бекстейджа на най-голямото модно събитие у нас – Sofia fashion week.

Елена Кристиано е една от най-изисканите бизнесдами в България. Винаги със собствен стил - както във визията, така и в сделките. През годините г-жа Кристиано неведнъж е изтъквала заслугата на покойния си съпруг за създаване и утвърждаване на марката в Италия и в България. Девизът на управляваната от нея компания гласи: „Едно име, една марка, една гаранция”. За пътя към успеха в навечерието на 26-я Италиански фестивал на прическата и красотата, който ще се проведе в Пловдив, разговаряме със собственика на Christian Of Roma  - Елена Кристиано.

-Г-жо Кристиано, как започна всичко?  

-Christian of Roma работи от 23 години в областта на професионалните продукти за коса и с внедряването им във фризьорските салони. Ние не продаваме просто продукт, ние продаваме технически материали, които е необходимо да бъдат представени по професионален начин на фризьорите и на колористите, за да може по този начин и крайният потребител да получи професионално обслужване и висок стандарт на услугата, която очаква.

Един технически продукт не е важно само да бъде качествен, важно е и да бъде правилно приложен. Ето защо компанията отделя над 20% от своите фондове за реклама, най-вече в обучение и технически презентации. 120 семинара средно годишно провеждаме с 20 технически лица, на цялата територия на страната и  два фестивала – пролетното издание на Италианския фестивал на прическата и красотата и есенното – Sofia Hair Fashion Week, съвместно със стилист Капанов.

Опитваме се да дадем и подкрепа на двата канала на информация - списание "Прическа и Стил", в което в рамките на 6 броя годишно, поместваме това, което се случва в компанията. Два пъти годишно излиза и списание "You", което дава възможност не само на професионалисти, но и на крайния потребител да се запознае по-обстойно с всичко, което се случва в света на прическата, на модата и не само в България, но и в световен мащаб. 

-Между 31 март и 2 април престои 26-я Италиански фестивал на красотата и прическата, който ще се проведе в пловдивския Панаир. Какво очаква посетителите му?

-Подготвили сме едно много пикантно и също така интересно меню със сигурност. За първи път ние изнасяме това събитие във вече 4D измерение. До миналата година ние имахме представяне не само на големия подиум с конкурсна програма и шоу програми на нашите гостуващи и български стилисти, но същевременно така и постоянни презентации и обучения на нашите щандове. Щандовете на Christian Of Roma не са търговски щандове, а са по-скоро подиуми, на които топ стилистите на компанията представят това, което предстои да се случи в модния сектор на прическата.

За да бъдем по-пълноценни, показваме и някои техники на приложение в новите продукти на специални семинари, които са в Конгресен център, палата номер 8. От тази година вече имаме и 4-то измерение на фестивала, като Пловдив се превръща в един епицентър, който събира не само гости от цяла Европа във връзка с участието във фестивала, но също така и посетителите, нашите специални клиенти, за които ние организираме този фестивал. Така решихме да запълним тяхното присъствие в Пловдив и с още две тематични събития - първото е ново парти в "Galaxy" на 31 март от 19 часа, където ще покажем новата серия неонови цветове на Alfaparf, която беше представена за първи път пред професионалната публика миналата година в топ курорта в Сицилия-Таормина. Все още продуктът не е на пазара, представи се само идейно и ние ще бъдем първата страна, която ще го внедри на пазара.

Интересът е огромен и ние сме много щастливи. За целта идва Джени Даура, за първи път неговия екип и той ще направят едно неоново шоу. То ще даде възможност да се види продуктът на живо и също така да се изживее едно красиво събитие.

Стилът на това Neon party ще бъде съобразен с неоновата атмосфера, дрескод, аксесоари. Ще имаме една приятна и атрактивна програма в лицето на Евгени Минчев, който ще бъде водещ и Любо, който ще бъде нашият гост-изпълнител.

Заради запитвания на наши клиенти, ще имаме едно специално и извънредно участие на екипа на Christian Of Roma, който представи България в рамките на световното изложение "You" в Торино миналата година. За целта Йордан Василев пристига специално от Малта, заедно с Александър Филипов, Владимир Атанасов и Асен Налбантов ще направят за първи път пред българската професионална публика своето шоу.

-В последните години залагате на зелената идея в салоните. По какъв начин ще я представите на фестивала?

-Освен неона, който ще бъде водещата тема на бранда Alfaparf, ние ще представим също така нова серия, която ще допълни гамата на BES и ще я направи част от зеленото семейство на салоните на Christian Of Roma - серията Hergen, която дава възможност за една изключителна биоидея и също така екопродукти във фризьорския салон.

Inside ще покаже своите продукти от биосалоните. Ние стартирахме с тях миналата година много успешно и имаме вече над 100 салона, така че се надяваме с фестивала да направим поне 200. Това е бранд, който незадължава спирането на работа с други продукти, напротив дава добавена стойност на всеки един салон. Тоест нашето мото тази година е във всеки един салон е да имаме биопродукт, защото това вече се превръща в една култура на общуване с продуктите за коса. Така, както ни се случва с продуктите за хранене, така както ни се случва с много други продукти в нашия живот, така искаме в нашите салони да дадем право на избор и алтернатива на клиента, който има желание да поддържа своя външен вид, без да посяга към крайните химични продукти.

Как успяхте да създадете най-големия технически екип в България и да го обучите?

-Този екип е една мозайка. Един екип, който още не е в неговия завършен вид, защото ние тук имаме еволюция. Екипът започна преди много години с Жоро Ефекта, той беше първият елемент от мозайката с марката BES. Постепенно започнахме да го развиваме с отделните брандове, с отделните личности, които срещнахме в прехода на развитие на фирмата.

Тези хора са наши клиенти, те са наши съмишленици, тези хора може би вярват повече от нас в това, което е нашата мисия, това което ние имаме като послание - така че за мен всеки един от екипа е един много специален човек. Само преди няколко месеца ние прибавихме към редиците на нашия екип и нови личности, много добре развити, също така и добре изявени стилисти с голям опит и съм щастлива, че тези хора избраха екипа на Christian Of Roma.

Това са стилистите в лицето на Конда Кондов, Огнян Филипов, Цветан Георгиев. Прибавихме към нашето семейство в началото на годината и част от най-младите представители на нашата професия. Имаме вече няколко, аз казвам деца на Christian Of Roma, които израснаха в салоните ни и бяха обучени от нашите технически екипи и днес вече са много пълноценни. По тази причина ги поканих и да бъдат в нашите редици - това са имена като Методи Малашевски, Димо Стратиев и Христина Мирчева. Така освен попълване на редиците с топ стилисти, имаме и млади имена, които един ден ще бъдат в топ листите на класациите.

Изнасяме ли стилисти за чужбина?

-Това е един въпрос, на който с гордост ще отговоря твърдо да. Благодарение на сцената, на подиума, на условията, на обученията, които ние създаваме, партньорството, което имаме с международните компании, дадохме възможност на някои хора, които имат желание, да се изявяват на чужди подиуми, да бъдат забелязани.

Имаме и стилисти като Владимир Атанасов, които имат статут на европейски треньори на Sexy Hair, друг стилист като Огнян Филипов, който от съвсем скоро влезе в нашите редици на Rolland. На последното обучение беше забелязан и поканен също да бъде част от екипа на Rolland.

Зорница Стойчева, която в екипа на Alfaparf е топ колорист и има зад гърба си международни участия. Даваме възможност на много хора да бъдат забелязани и това само може да ни радва. Това означава, че работим с много трудоспособни и качествени хора, които се забелязват не само от нас, но и от нашите партньори в чужбина.

-Когато се обърнете 23 години назад, чувствате ли се удовлетворена от това, което сте постигнала днес?

-Има много хубави моменти в нашето минало и със сигурност те са най-значими и това са опорните точки, които ни дават силата да вярваме, че можем да се справим по-добре и можем въобще, защото това беше и мотото на нашия основател на Christian Of Roma- Кристиано Гаeтано, който вече 8 година не е сред нас.

Благодарение обаче на начина, по който ние продължаваме да работим, вярваме че той продължава да присъства с неговите идеи и най-вече с това, което е успял да създаде като маниер на поведение на пазара, надявам се да сме го приложили.

Още новини за Christian Of Roma - ВИЖТЕ ТУК