След като Facebook потвърди, че ще направи някои промени с общите си условия, потребители се вдигнаха на бунт. Според съобщения, които се разпространяват в социалната мрежа, от 1 януари трети лица ще могат да използват нашите лични данни без нашето изрично съгласие.

Създателите на сайта обявиха, че ще има няколко промени, но те ще обхващат секцията "Private Basic", което да дава възможност да контролират с кого да споделяме информация. До този момент при създаването на нов профил автоматично сайтът настройваше профила и това, което споделяте да бъде споделяно с всички, т.е. на "Public".  От 1-ви януари тази функция ще бъде променена, така че всичко да се споделя само със "списъка от приятели".

Друга промяна, която предстои да бъде направена от следващата година е нов дизайн за мобилното приложение и подобряване на сигурността.

Една от функциите, които Facebook предлага е интернет рекламата. От 2015 вие ще можете да контролирате какви реклами искате да виждате и кои не. 

От няколко дни валят статуси на потребители, които гласят следната информация:

Новата рекламна политика създаде повод за паника, защото беше изтълкувана неправилно - потребители на мрежата смятат, че личните им данни като снимки, видео, статуси и друга информация ще бъде публична за трети лица.

Това, което потребителите на социалната мрежа трябва да знаят, е че с копирането на този статус, всъщност не правят нищо. Невъзможно е  някой да започне да събира информация за всички , които са споделили лично на страниците декларацията си, че не са съгласни данните им да бъдат споделяни с трети лица.

Последната официална новина по темата, бе пусната във Фейсбук страницата на социалната мрежа, на 13 ноември. Съобщението гласи , че „ние контролираме това, кой да вижда нашия статус. В страницата може да научите повече за Личните настройки“





 

Колкото до рекламодателите във фейсбук всичко остава анонимно и през новата година. До тях може да достигнат единствено предпочитанията ни за търсене в мрежата единствено с цел по- ефективна и полезна реклама, което е по – подобие на една от функциите на Google – таргетирана реклама.


TrafficNews.bg