По-голямата част от водата на Земята, както и на други места в Слънчевата система вероятно съществува по-отдавна от Слънцето, според ново изследване, съобщава Фокус. Откритието предполага, че такава вода се съдържа в планетите, формирани в Млечния път, а това е добра новина за тези, които се надяват, че Земята не е единственият свят, населяван от живи същества. „Резултатите от проучването ни показват, че междузвездния воден лед по забележителен начин е издържал на невероятно агресивния процес на раждане на звездите, за да стане част от планетите“, казва водещият автор на изследването Илс Клийвс от Университета на Мичиган. „Ако приемем, че формирането на нашето Слънце е типично за цялата галактика, то междузвездният лед, включващ вода, вероятно е оцелял и е част от всички слънчеви системи извън нашата“, добавя Клийвс. „Това е особено вълнуващо, предвид броя на откритите екзосоларни планетарни системи до днес и че те също са взаимодействали с богата на съставки, поддържаща живот вода по време на формирането си“.

До момента астрономите са открили приблизително 2000 екзопланети, а много милиарди съществуват неоткрити в дълбините на Космоса. Смята се, че всяка звезда в Млечния път има около себе си най-малко една планета. „Значителна част от водата на Земята е много стара, толкова стара, че предхожда с появата си самата Земя“, отбелязва Клийвс. „За мен, откриването на такъв вид директни връзки между всекидневието ни и галактиката като цяло е запленяващо и отваря прекрасни перспективи за мястото ни във Вселената“.