Само на 3 километра от гара Искър в посока Пловдив релсите се държат на магия от собствената си тежест. През 3 - 4 траверси липсват скобите и болтовете, които придържат релсата за траверса! Много от тях са изкривени с наклон от 20 градуса спрямо релсата. Всичко се вижда на самите снимки, които са направени по време на преминаване през тях в продължение на 20 метра. За какво съществува това Министерство на транспорта, след като тези релси не са поглеждани от години? Машинистите нямат вина, че влаковете дерейлират! За в бъдеще ще бъдем свидетели на още много случаи от типа на гара Хитрино...

Това ни написа читател на Trafficnews.bg. Негова приятелка се е возела във влак, който спрял посред нищото заради друга авария. Тогава жената забелязала състоянието на релсите и направили снимките. А те са красноречиви.

Спомняте ли си как шефовете на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ непрекъснато обясняваха как релсовият път няма никакво отношение към трагедията в Хитрино? Спомняте ли си как се появиха многобройни видеа, показващи реалното състояние на железниците ни и колко „добре поддържана“ е държавната ни жп инфраструктура. Спомняте ли си многобройните дебати на тема стари и износени ли са релсите и затова ли е дерайлирала композицията? Или коментара на специалистите, че точно заради състоянието на релсите и съответно сътресението на ходовата част се чупят амортисьорите на влаковете?

Всички тези въпроси останаха без отговор след Хитрино. А изминаха цели 3 месеца от трагедията...